דף הבית > הכן רכבך לחורף

מוסכים המשתתפים במבצע "הכן רכבך לחורף"

איגוד המוסכים בישראל מעמיד לרשותכם מאגר מוסכים המשתתפים במבצע "הכן רכבך לחורף". באמצעות המאגר תוכלו לאתר מוסכים הקרובים לאזור מגורכם ופרטי יצירת קשר עימם.

מומלץ לוודא מבצע בדיקות לסוג הרכב שברשותך ולתאם את מועד הבדיקה טלפונית מראש

לחיפוש במאגר המוסכים..

 

הכן רכבך לחורף

משרד התחבורה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

 פורום ארגוני הרכב בישראל : איגוד המוסכים בישראל איגוד יבואני הרכב איגוד מכוני הרישוי איגוד קציני הבטיחות ותעבורה איגוד השמאים א.מ.ת - ארגון מנהלי תחבורה
 

 

בתקופת החורף מתרחשות בישראל כ-34,000 תאונות דרכים עם נפגעים. שוויין למשק: מאות מיליוני שקלים. 

נתון מדהים זה עלה במהלך בדיקה שנערכה ע"י המרכז הלאומי למידע ולמחקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המאגד נתונים שנאספו מכל מאגרי המידע בארץ הנוגעים לתאונות דרכים. מדובר בבדיקה המקיפה ביותר שנערכה עד כה בישראל בשאלת מספר תאונות הדרכים עם נפגעים המתרחשות בתקופת החורף (נובמבר-מרץ) והממצא מצביע כי בפועל כי מס' התאונות גבוה פי 2 מהנתונים הרשמיים שפורסמו עד כה לאורך השנים.

על פי ההערכות, עשרות אלפי תאונות נוספות (ללא נפגעים) אינן מדווחות כלל (למעט מאשר לחברות הביטוח – אשר אינן מפרסמות נתונים לאף גורם רשמי).

 

איך תכינו את המכונית שלכם לחורף-ובחינם? [מנחם הורוביץ בודק]

מנחם הורוביץ מכין את הרכב לחורף: מה ניתן לבדוק לבד ? מהי נהיגת חורף? ולמה כדאי לנצל את מבצע "הכן רכבך לחורף" לשם בדיקת מערכות כללית ברכב.

מבצע "הכן רכבך לחורף", הנערך מידי שנה, מעודד את בעלי הרכב לסור למוסכים ולערוך בדיקת בטיחות מיוחדת לקראת החורף (בחינם). רכב שעבר בדיקת בטיחות לרכב ו/או בדיקת צמיגים מקיפה (אותה ניתן לבצע אך במוסכי צמיגים), יקבל את תווית התקינות הרשמית המבטיחה 'מעבר מהיר' בתחנות הבדיקה של ניידות משרד התחבורה ומשטרת ישראל, הפרוסות בעורקי התנועה העיקריים ועוצרות כלי רכב מכל הסוגים, לבדיקת תקינות. רכב שנתגלו בו ליקויים בטיחותיים, מקבל קנס גבוה. במידה והליקוי חמור במיוחד-הרכב מורד מיידית מהכביש


**************************************************************************************************

בדיקת רכב לחורף: אתה קובע כמה בטוח תהיה החורף הזה!
את תנאי הכביש ומזג האוויר אתה לא יכול לקבוע, גם לא את הרגע בו יסטה נהג אחר מהנתיב ויחייב אותך לתגובה מהירה. אבל אתה כן יכול לקבוע את רמת הבטיחות של המכונית שלך, ואת זה תוכל לעשות על ידי בדיקה פשוטה ("הכן רכבך לחורף"). המספרים לא משקרים: כל חורף מצילה הבדיקה הזו את חייהם של אנשים רבים, ובאותה נשימה-מחלצת אלפי אחרים מקנסות כבדים, ה' מוענקים' במבצעי אכיפה נרחבים לנהגים שלא הכינו רכבם כראוי. בגשם סוחף, או בכביש חלק, הבדיקה הזו עושה הבדל של חיים ומוות.

 

כל שנה, לקראת החורף, יוצא לדרך מבצע "הכן רכבך לחורף" (המתקיים מאז שנת 1967).

בעלי הרכב מתבקשים להכין את רכבם לחורף על ידי ביצוע בדיקה מיוחדת. במסגרת המבצע, נבדקת תקינות הבלמים, האורות, הצמיגים, המגבים, ההגה ומערכות בטיחותיות אחרות ברכב. כל רכב שעבר את הבדיקה, מקבל מן המוסך המבצע, את מדבקת המבצע הרשמית - המעידה על תקינותהכן רכבך לחורף - כרזה הרכב.

במהלך חודשי החורף מוציא משרד התחבורה ניידות בדיקה המוצבות בעורקי התנועה העיקריים ועוצרות כלי רכב מכל הסוגים, לבדיקת תקינות. רכב שנתגלה בו ליקוי בטיחותי, מקבל קנס ע"י השוטר המוצב בניידת ובמידה והליקוי חמור במיוחד, כגון: בלמים, צמיגים, הגה וכדומה - הרכב מורד מיידית מהכביש!

משאיות ואוטובוסים מחויבים על פי חוק לבצע בדיקת חורף. אי ביצוע הבדיקה הינה עבירה (כמו לא להעביר את הרכב טסט שנתי).

חשיבות המבצע אינה טמונה בהימנעות מקבלת קנסות, אלא בעידוד נהיגה ברכב תקין ובטיחותי גם בתנאי כביש משתנים (ולא להימנות כחלק מהסטטיסטיקה המזעזעת של הרוגים ונפגעים בתאונות הדרכים!). ממוצע מספר כלי הרכב המבצעים בדיקת חורף בישראל, מידי שנה (ביוזמתם האישית של הנהגים), עומד על כ-100,000 כלי רכב שונים.

המבצע מתקיים, מידי שנה, בחודשים נובמבר – ינואר במוסכים מורשים ומכוני רישוי ברחבי הארץ.מדבקות

אז... אל תתפסו בלי המדבקה.


"בדיקת רכב לחורף: אתה קובע כמה בטוח תהיה החורף הזה"
(ידיעות אחרונות, 12.12.2003)

שבריר של שנייה. זה כל מה שמבדיל בין תאונה קשה, לבין בלימת חירום מוצלחת. שבריר של שנייה, בה צמיג תקין אוחז היטב בכביש - ואילו צמיג ישן מחליק. מטר, שניים, שמערכת בלמים תקינה מקזזת ממרחק העצירה, ואילו מערכת לא תקינה לא תצליח. בחורף הישראלי, שתמיד מצליח להפתיע את הכביש (ואת הנהגים), שברירי השנייה האלה משמעותיים ביותר. המרווחים הגדולים בין הגשמים גורמים לכך שהגשם הוא כמעט תמיד 'גשם ראשון', שמערבב בין שמן מנועים (שהצטבר על הכביש) לבין מים, תערובת חלקלקה ומסוכנת. כלי רכב לא תקינים, או 'כמעט תקינים', מתקשים להתמודד עם תנאים כאלה.

כתבת תדניתהחדשות המסוכנות: אתה לא יכול לקבוע מתי זה יקרה לך. אתה לא יכול לקבוע מתי יתפוס אותך גשם סוחף, מתי הראות תצטמצם למטרים בודדים, מתי הכביש יהפוך להיות חלקלק ומסוכן. אתה גם לא יכול לקבוע מתי הולך רגל יקפוץ לכביש, או מתי מכונית אחרת תסטה מהנתיב - אירועים שיחייבו אותך לתגובה מהירה. אבל אתה כן יכול לקבוע את התנהגות המכונית שלך בכאלה רגעים. הזנחה של מערכות בטיחותיות, כמו צמיגים, בלמים, או מגבים, יכולה להפוך גם את המכונית החדשה ביותר - למסוכנת בפוטנציה. מצד שני, אתה יכול לקבוע אחרת: לעבור בדיקת בטיחות מקיפה, לתקן את הליקויים, ובכך לצאת בשלום מאותם מצבים גבוליים על הכביש.

בדיקה חורף מקיפה יכולה לחסוך לך הרבה צרות, ולא רק מהזן הקטלני: רכב שייתפס בלתי תקין, יספוג קנסות כואבים ואף יורד מהכביש. כל שנה, בין החודשים נובמבר-ינואר, נערך מבצע מקיף, כלל ארצי, לשיפור בטיחות המכוניות. המבצע מתחיל בהזמנה חד משמעית ללכת ולהיבדק באחד המוסכים המורשים (זה עולה רק 30 ש"ח, סכום סמלי לבדיקה כזו), וממשיך גם בדרכים - באמצעות אכיפה משטרתית מוגברת. גם משטרת ישראל מכירה בחשיבות תקינות מערכות הבטיחות של כל הרכב, ולכן היא שמה כל חורף דגש מיוחד על הנושא: במהלך חודשי החורף יהיו פרוסות ניידות בדיקה של משרד התחבורה בעורקי התנועה העיקריים, ויעצרו, לבדיקת תקינות, כלי רכב מכל הסוגים. לכל ניידת כזו מתלווה שוטר, וכל כלי רכב, בו מתגלה ליקוי בטיחותי, מקבל קנס גבוה. יותר מזה: במידה והליקוי חמור במיוחד, כמו ליקוי בבלמים, בצמיגים, בהגה וכדומה - הרכב יורד מיידית מהכביש. בלי תירוצים, בלי ויתורים.

מרתיע? לא את מי שעשו את הבדיקה בזמן, וקיבלו את מדבקת המבצע. הם יכולים להיות בטוחים בבטיחות של כלי הרכב שלהם, וכן גם ליהנות מ'מעבר מהיר' בתחנות הבדיקה. אבל, כמובן, הסיבה האמיתית לערוך את הבדיקה היא לא על מנת להימלט מקנס. היא, בפשטות, יכולה להציל אותך, באותו שבריר שנייה קריטי.

ומה, באמת, בודקים בבדיקת החורף?

תיקון טעות נפוצה. הבדיקה הזו אינה ייחודית לחורף, אלא, בפשטות, הינה בדיקה מקיפה של מערכות הבטיחות בכל הרכב. היא חשובה בכל ימות השנה, והסיבה לביצועה לפני החורף פשוטה: תנאי הנהיגה בחורף קשים במיוחד, ולכן כדאי לבצעה.

בבדיקה נבחנת מערכת החשמל. זה כולל את תקינות המצבר, את כיוון ועוצמת האורות ראשיים, את עוצמת ותדירות פנסי האיתות, את תקינות אורות החנייה, אורות שלטי הזיהוי, אורות הבלם ואור הרוורס. כמו כן, את מפשיר האדים (אם קיים), את המתזים, את הצופר. תשומת לב מיוחדת ניתנת למגבי השמשות: תקינות פעולתם ושלמות להב המגב. גם מערכת הבלמים נבדקת, על כל מרכיביה: בלם השרות, בלם העזר, חיבורי הבלמים, חופש בדוושה, חיבורים גמישים, נזילות במערכת הבלימה, ויעילות הבלימה. מערכת חשובה נוספת היא מערכת ההיגוי: חיבורי הגה, תיבת ההגה, ומהלך סרק (חופשיות בהגה). אם ישנם מעצורי אוויר, נבדק בהם מד הלחץ, נורית וזמזם האזהרה, ונזילות אוויר במערכת. בדיקה קריטית נוספת עובר הסרן הקדמי: מתלה קפיצים קדמיים, בולמי זעזועים (חיוניים לבטיחות), תותבות ומסבים. משם עוברים לצמיגים, כולל הצמיג הרזרבי, תוך הקפדה על לחץ אויר נכון, פרופיל ומצב הבלאי הטבעי.

בדיקת החורף יכולה להציל אותך מתאונה, מהורדה מהכביש, או סתם מדו"ח משטרתי כואב. המלצה: לפני החורף, קבע תור במוסך שלך, או במוסך הקרוב.