דף הבית > הפעילות השוטפת

הפעילות השוטפת

איגוד המוסכים: תנו לסחור ברכב משומש

14/01/2010 | מקור: אגוד המוסכים בישראל
איגוד המוסכים למשרד התחבורה: בטלו נוהל חדש המונע מבעלי מוסכים מלעסוק בסחר ברכב משומש - או שנעתור לבג"צ.
לידיעה המלאה

נייר עמדה: פרדוקס הליסינג הישראלי

26/11/2009 | מקור: The Marker
הסכנות הכלכליות, הצרכניות והבטיחותיות של הליסינג התפעולי…
לידיעה המלאה

הקרב על חלקי החילוף

30/07/2009 | מקור: וואלה
משרד התחבורה ויבואניות חלקי החילוף התחליפיים נמצאות במאבק מזה זמן, הנוגע לאיכות ובטיחות החלפים. מי צודק, למה הצרכנים מפסידים ומדוע התערבה ועדת הכלכלה? אמש, יומיים קודם לדיון בבית המשפט העליון, כינסה ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) דיון דחוף בנושא וזאת בלחץ של ח"כ דני דנון (ליכוד). המאבק המדובר אינו חדש ומעורבים בו גורמים רבים וכמו תמיד, מדובר על כסף רב. אלא שהמפסידים העיקריים הם כנראה הצרכנים והפגיעה אינה דווקא בכיסם, כי אם בבטיחותם. בעתירתן לבג"צ, מבקשות יבואניות החלפים לגרום לביטולו של נוהל הקובע רף מינמלי של איכות, בטיחות והתאמה של חלקי מרכב (פגושים, מכסי מנוע וכדומה) תחליפיים המיובאים לישראל. רף זה נקבע לאור תלונות וממצאים בהם התגלו חלקי חילוף מסוכנים שהורכבו בכלי רכב. ברוב המקרים, הורכבו חלקים אלה במסגרת תיקוני תאונות על ידי חברות הביטוח או חברות ליסינג, הצרכניות העיקריות של חלפים אלה עקב מחירם הזול אשר חוסך להן סכומי כסף רבים על חשבונם של הנהגים...
לידיעה המלאה

ועדת הכלכלה של הכנסת בשירות יבואני החלפים

30/07/2009 | מקור: The Marker
האם לאופיר אקוניס אכן אין כוונה להשפיע על בג"צ? לא זכור לי כי פורסם דבר מינויו של ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר וועדת הכלכלה, לתפקיד של אב בית דין גבוה מבג"צ. מצד שני, כיצד יכול הייתי לשמוע על כך, אם בית דין השדה המיוחד הזה, הוקם שעות ספורות טרם הדיון בבג"צ, ולהתרשמותי על מנת לבצע סיכול (ממוקד מאוד) של ההליך בבג"צ. נכון, ראש הוועדה וחבריה חזרו והצהירו כי אין בדעתם להשפיע על שיקול הדעת של שופטי הבג"צ אך זאת בדיוק חזרו ועשו, בעקביות ובנחישות ראויה וללא בושה.
לידיעה המלאה

משרד התחבורה מזגזג: נכנע ליבואני חלפי הרכב

23/07/2009 | מקור: מעריב
בשעה שהמשרד דורש מבג"צ למנוע ייבוא חלקי חילוף לא ראויים לרכבים, הוא הגיש ליבואני החלפים הסכם לביטול הנוהל שמונע את יבואם. היבואנים דחו את ההצעה. באיגוד המוסכים, איגוד שמאי הביטוח ואיגוד קציני הבטיחות זועמים על הצעת משרד התחבורה לבטל את הנוהל. לטענתם, לא רק שהפשרה שאליה חתר משרד התחבורה היא "הסכם כניעה", הרי שבהתאם להסכם שהוצע, היו אמורים יבואני החלפים להפוך לחלק מן הגוף שמפקח על התאמת החלקים שהם עצמם מייבאים.
לידיעה המלאה

לקבלת רשימת הידיעות המלאה לחץ/י כאן